Sunday, March 6, 2011

~Sudah takdir....~


Salam...
xde pape pun yang best buat masa nie...
just layan perasaan...

kenapa post entry ngan tajuk2 yang macam nie??
nie suma sebab perasaan la..
yup,perasaan sedih yang menguasai diri aku sekarang...
sedih kepada seseorang..
seseorang yang pada waktu & saat nie sangat2 bersedih..
dengan ujian yang dilaluinya...

bila tengok keadaan dia yang macam tu...sayu hati...
bila dia luahkan kesedihannya...
berkongsi apa yang dia rasa sama diri ini...
saat itu...
apa yang aku rasa...
adalah rasa sakit yang amat sangat..
Ya Allah...
kenapa aku x mampu hentikan titisan air mata atas kesedihan orang lain???
dia yang hadapi semua tu kenapa aku yang sedih???
aku x tau apa aku harus lakukan...
aku cuma mampu bagi nasihat...mampu bagi semangat..
mampu berdoa untuk dia...
apa yang paling aku terkilan...
aku cuma mampu titiskan air mata..
titiskan air mata di atas ujian yang dia lalui..
aku tau dia seorang yang tabah...
aku...
sudah semestinya tidak mampu menjalani ujian seperti itu...
kerana aku percaya...
Allah memberikan sesuatu ujian terhadap sesorang yang mempunyai tahap kesabaran & ketabahan yang sesuai dengan ujian tersebut...

pernah ke aku terfikir untuk hadapi ujian seperti itu..
yang aku anggap sangat berat buat aku...
kehilangan orang yang aku sayang...
orang yang aku percaya...
orang yang sentiasa beri semangat kat aku..
saat aku perlukan...
pernah ke???
xpernah..
bayangkan la kalau aku yang hadapi situasi seperti itu...
aku sendiri sukar untuk menjangkakan...
melihat keadaan dia seperti itu sudah merundung kesedihan di hati..
x henti2 menitiskan air mata..
inikan lagi menghadapinya...

aku tau...
apa yang dia rasa sekarang...
bukan mudah kan untuk dia terima semua tu dalam masa yang amat singkat...
pemergian orang yang penting dalam hidup dia...
tinggalkan dia selama-lamanya di dunia yang penuh dengan ketidakadilan nie..
pergi dalam keaaan yang sangat2 menyayat hati...
siapa yang mampu tahan titisan air mata????

sayu hati bila dia tanya kat aku...
"masih ada ke lagi jodoh kakak dengan dia???"
aku sendiri susah mo jawab & yakinkan dia...
lebih2 lagi dalam keadaan dia yang bersedih..

banyak aku mo cakap kat dia...
tapi...keadaan & waktu yang tidak mengizinkan..
cuma sekarang aku mampu berdoa kat dia je...
& aku mo dia...

~sabar...
tolong sabar hadapi semua nie ye kak...banyak2kan bersabar kerana Allah sayang sangat2 dengan orang yang sabar

~tabah
aku mo kakak tabah hadapi semua nie...pasti ada hikmah atas semua yang berlaku...yakinlah pada janji Allah...

~jangan terus2an sedih...
bila kakak sedih aku juga turut merasa sedih...orang di sekeliling kakak yang sayang sama kakak turut rasa sedih dengan keadaan kakak yang bersedih..

~teruskan hidup
banyak lagi yang kakak perlu lakukan...terus melangkah & pandang ke hadapan...kakak cakap semalam kan final exam mo dekat sudah...

~jadikan arwah sebagai semagat untuk bangun dari terjatuh
biarpun arwh tinggalkan kakak di dunia nie...x semestinya dia juga lenyap dalam hati kakak..kakak dah buat pilihan kan semalan untuk terus ingat dia dalam hati kakak sampai bila2..

~redha atas apa yang berlaku..
terima kepergian arwah...doakan moga dia tenang disana

~berdoa
teruskan berdoa..walau tidak diizinkan Allah untuk akak bersama dengan dia di dunia..berdoalah moga akak menjadi bidadari dia di akhirat kelak...

~percaya pada keajaiban & kuasa Allah..
Allah yang tentukan semua tu...sunggup ajaib & unik kan cara arwah pergi...
pergi meninggalkan keluarga & kakak dalam keadaan dia menghadap Allah...seolah2 dia sudah bersedia bertemu dengan Penciptanya...walaupun dalam keadaan yang sangat2 mengejut...yakin janji Allah ye kak...

kak...walaupun kita x lama kenal...saya sangat2 berharap pada kakak agar kakak boleh hadapi semua nie...kakak mampu...yakin lah...kakak yakin dia jodoh kakak di dunia tetapi Allah x temukan kakak dengan dia dengan keadaan yang baik malah berpisah di dunia...jadi saya percaya kakak juga pasti akan yakin masih ada peluang untuk bersama di akhirat...

entry nie khas buat kakak
buat insan yang menjadi salah seorang yang terpenting dalam hidup ini kerana apa yang kakak lalui dapat menjadi pengalaman buat aku sekaligus jadi pengajaran...pengalaman buat kita dewasa...

p/s:masih x mampu tahan air mata nie walaupun lepas buat entry nie..;'(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...