Tuesday, January 18, 2011

~...Terluka...~



Langit masih terbalut mendung hitam
Masihku cemas bila saatnya datang
Badai... angin... topan menghempas
Segalanya... kapankah berakhir

Lumpur merendam
Pilunya belumlah sirna
Jika mentari panasnya tak lagi menyengat...
Apakah ini adalah....akhir dari
Tempatku berpijak

Kita mungkin terluka
Ataupun bisa mati
Tapi janganlah pernah menyalahkan hidup

Persiapkan hati
Persiapkan jiwa
Atas segalanya yang bisa terjadi

Gelombang biru menghunjam menyapu bumi
Puing-puing tersisa
Sangat mengiris hati

Bilakah fajar pasti akan bersinar
Dan berpijar lagi menerangi dunia

Kita mungkin terluka
Ataupun bisa mati
Tapi janganlah pernah menyalahkan hidup

Persiapkan hati
Persiapkan jiwa
Bagi segalanya yang akan bisa terjadi

Salam...sumer...
huh...kenapa tetiba je post entry yang jiwang2 nie???dah lama rasa nyer x post entry yang macam nie...nape nie???nie mesti layan perasaan lagi nie kan...chettt...x de la....saja je nie post entry macam nie...ciap tajuk yang hot gitu...ciap bagi lagu lagi dari padi..tajuknye terluka...ape yang terluka???jari???mata???ke hati????jeng3...renung2kan dan fikirlah sendiri...hehehe

so macam mana ngan korang???ade ape2 yang terluka ke sekarang???aku???Alhamdulillah,buat sama nie...x de la yang terluka sana sini..cuma jantung aku je yang sakit balk..hehe...ape x nyer...makan coklet je hari2..mana x sakit kan...hehe..tengok tu...dah mula melalut la tu...huhu...hehehe...berbalik kepada tajuk kite pada waktu,detik & saat ini...

>>>Terluka<<< bunyi macam menakutkan ye dak...huhu...macam lagu kat atas nie la...kalau first time jumpa lagu nie mesti orang akan anggap lagu nie sedih...ceh...konon je tu sedih...TAPI...hakikat nyer adalah yang sebaliknye...lagu nie...bagi semangat sebenarnye...pada sapa yang pernah terluka yang masih belum sembuh2 & sapa2 yang sedang terluka sekarang...lagu nie khas buat anda...;-) chewah...macam aku x pernah rasa kan...(huhu...sejak bila)hehe...ye la...pernah la...he...orang kate susah kite nak ubat hati yang terluka nie...sebab kite x nampak..len la kalau jari yang terluka kan...ada macam2 faktor yang boleh menyebabkan hati kite terluka nie...salah satu contoh yan paling senang sebab cinta...cewah...macam doktor cinta pula...huhu...tu x masuk k dalam list cita2 saya...saja untuk kerja sambilan...hehehe yup...susah untuk kita rawat hati yang terluka...perlukan masa yang terlalu lama untuk lakukan semua tu...ye la...betul la tu...perkara2 pahit dalam hidup kita susah untuk kita buang...kalau aku pun...senang bagi aku untuk meminta maaf dan memaafkan...tapi untuk melupakan apa yang sudah aku buat kat orang dan orang buat kat aku terlalu sukar...kenapa ye???adakah sebab ego terlalu tingi???bagi aku,aku punya hak sama ada dapat melupakan atau tidak...benda tu meninggalkan kesan dihati aku dan sampai bila2 benda tu x akan hilang...benda tu yang mendewasakan aku...mematangkan aku...mengajar aku erti hidup...& yang paling penting memberitahu aku macam mana kehidupan yang sebenarnya di dunia yang nyata...ye la...aku kan obses sangat dengan dunia khayalan...hehe...macam budak2 kan...he..itu dulu...x sekarang... so pada sapa2 yang tengah terluka tu..jangan takut ngan perasaan tu...kire bersyukur sangat2 sebab diberi peluang merasai pengalaman seperti tu...kata orang hidup yang baik datangnye dari pengalaman yang kurang baik...ye la..bila kita lalui satu pengalaman yang kurang baik...hal itu boleh menjadi batu loncatan kepada kita untuk merubah hidup kita menjadi baik dan lebih baik...supaya kita tidak melakukan kesalahan yang sama.. so saranan saya...jangan takut pada sesuatu yang namanye "terluka" dan "kecewa"...hadapinya dan rawat la hati yang terluka tu agar tidak terus terluka dan menjadi semakin parah...kata kunci kite untuk hari nie...*sabar*,*tawakkal*& yang paling penting...*sentiasa ingat Allah ada bersama kita*:)




p/s:aku sudah bertambah dewasa!!!pewweeeeetttt...^^

Ready To Grow Up!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...