Monday, January 3, 2011

~...Lembaran Baru....2011...;-)~

Assalamualaikum sumer..ehehe...now...nie la mula nyer lembaran baru dalam hidup saya....chewah...ayat...bunge2 gitu...hari nie...tanggal 03.01.2011...suma orang sudah memulakan hidup baru dalam tahun yang baru...kalau ikutkan...3 hari yang lalu...hehehe...saya???sekarang tengah mencuba sedaya upaya menyesuaikan diri dalam tahun yang baru dan situasi yang baru...ye la...biasa nyer tahun2 yang lalu awal tahun biasa nyer semangat sangat untuk memulakan tahun baru dalam alam persekolahan...tapi tahun nie sangat2 berbeza...aku dah x sekolah lagi...ye...dah abis tingkatan 5...secara jujur nyer aku rindu sangat2 dengan keadaan yang dulu...sebab setiap hari aku dapat pengalaman yang baru dalam sekolah...bila berada di sekolah aku rasakan seolah2 aku masih bertahan macam tu je...tapi kini..aku sedar...aku berada di hadapan pintu yang akan memisahkan aku dengan semua tu...maksud nyer..aku berada di ambang kedewasaan..

ramai2 kawan yang aku jumpa...dorang suma x sabar untuk jadi dewasa...tapi aku...ok la...aku ngaku...sampai sekarang aku sedih dan kadang2 nangis bila fikirkan aku aku akan tinggalkan satu2nye alam yang paling aku gemar...alam kanak2 dan remaja...aku bakal melangkah ke alam dewasa...yang penuh dengan dugaan ngan cabaran..trust me...aku takut sangat2 untuk hadapi semua tu...pernah sekali...aku dengan sinis nyer cakap kat kakak aku yang dia dah tua di hari lahirnye...tau x ape yang dia cakap balik kat aku??"suatu hari,ko pun akn hadapi saat2 tu"...pastu reaksi aku nak tau ape...mesti la kecut bha perut aku...huhu..kata2 tu betul2 menakutkan aku...sejak tu aku sentiasa fikir...sudah sedia ke aku dengan semua tu????

so aku rasakan aku perlu bersedia...so maybe tahun nie menjadi pembuka kepada lembaran baru dalam hidup aku untuk latih diri aku supaya lebih dewasa...hehehe..(konon)...nak katakan banyak yang aku plan banyak juga la...tapi masalah nyer belum gerak lagi nie...adoihai cnur...kenapa nie???mana azam dan semangat mu???huhu...cnur smile sekarang nie tengah kumpul kekuatan,semangat,iltizam dan tengah membiasakan diri ngan keadaan dan situasi yang berlaku...tu la sebenar nyer yang tengah aku buat sekarang nie..sudah la dihimpit ngan perasaan rindu pada honey ku tu...maka nyer x boleh layan sangat2 perasaan nie...silap2 boleh stress...

ape2 pun nak cakap....selamat datang ke dunia baru cnur smile!!!!k la...nak tulis entry baru lagi...daaa

Ready To Grow Up!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...