Wednesday, January 5, 2011

~...Tentang aku...~

Salam...

Hari nie dah masuk 17 tahun 10 bulan dan 26 hari dah...ape tu???umur aku la...hehehe...bila aku mula sedar nie???ye...tadi petang...bila aku temankan mia p klinik untuk terima suntikan pada usia dia 3 bulan..3 bulan???x sedar pula aku dengan semua nie...bila aku perasan tentang tu...terus aku sedar bahawa aku dah nak......hahaha..x nak cakap la...takut ngan perkataan tu...gerun....pada 10hb feb nanti aku akan berumur 8 tahun...hahahaha(sebenarnya tambah 10 tahun)..tu la hakikatnye...huh...nak kata ape ye...memang berdebar2 juga la untuk hadapi semua tu...

Dulu...aku pernah lupa...bila tarikh lahir aku...hahahaha...boleh2 kan macam tu...time tu aku tahun 4 kat sekolah rendah...tu pun kawan aku yang ingatkan aku...pastu...selama aku 17 tahun nie...aku x pernah sambut hari jadi aku...kadang2 aku jeles juga ngan orang2 len yang sambut hari jadi dorang...aku tanya ngan mama kenapa x sambut...mama cakap kenapa pula mo sambut acara macam tu???mama tanya balik kat aku...acara macam tu untuk budaya siapa???aku diam...aku tahu apa yang mama maksudkan...sejak tu aku langsung x teringin mo sambut...kadang2 langsung x sedar yang waktu tu birthday aku...kawan2 jak yang selalu kasi ingat..kadang2 aku x mo ingat pun..huh..sebab aku tahu apa makna sebenarnye semua tu...kalau sambut pun kawan2 yang bawa...thanks prens...

hahaha...banyak sudah aku melalut nie..lari dari tajuk sudah nie...kalau buat karangan untuk SPM sah..mo dapat kredit pun susah nie..hahaha...k la...kembali pada point utama kite hari nie ye murid2..hehehe...k...macam yang dirancang..kali nie saya nak buat entri "Tentang Aku"...haha...poyo la tajuk nie...hehehe..k...nak tulis segala2nye tentang diri saya...ape2 je la...nie kira sesi pengenalan diri atau pun boleh dianggap sesi temu duga...hahaha...awalnye...suh p kerja malas..asyik tambah berat badan je kat rumah...hahaha..tengok tu...melalut lagi...k,kite teruskan dengan sesi nie k...

Nama tukang tulis entri nie ialah Nurhamizah binti Ahmad...i love this name..so cute..hehehe...yes...btul la tu..nama nie ada maksud tau..."nur" tu maksudnye "cahaya"..."hamizah" pula ialah "ceria"..hehe...sebab tu aku suka sangat ngan nama nie..sebenarnye banyak lagi maksud hamizah tu...tapi aku lupe...aku ingat yang 1 tu je...kengkawan panggil aku dengan nama mizah,zah dan ade sesetengah yang panggil saya ngan nama nur...he...kalau guru pula panggil aku hamizah...nama penuh gitu...aku paling suke kalau ustaz nazri panggil aku ngan nama tu...x tau la napa...bila ustaz nazri panggil macam tu..seolah2 macam doa...dapat rasa tau...tenang rasanye...bila dalam keadaan sedih pun boleh hilang perasaan tu...pastu family panggil aku ngan nama "mija@ja"..he..nama manja gitu..kadang2 kawan pun panggil dengan nama tu...katenye mesra gitu...tapi kadang2 aku x suke kalau bukan family yang guna nama tu...bagi aku family je yang layak panggil aku dengan nama tu...kadang2 family panggil aku ucu sebab aku adalah anak bongsu keluarga...

aku lahir pada 10 Februari 1993 atau pun 17 Sha'ban..hehehe...tahun hijrah x ingat la...macam aku cakap tadi aku anak bongsu...dari 8 orang adik beradik...4 boys..& 4 girls...ha tu la...kat atas aku dua orang askar...so perangai aku pun ada la sikit2 macam askar...hahaha...kamcing kan ngan dorang..tu la tu...tapi tu dulu...sekarang nie x boleh la perangai macam askar...mesti la macam perempuan...sebab "saya seorang budak perempuan yang baik dan bakal menjadi wanita yang solehah"..hehehe...ayat...dahsyat gitu...hehehe...insyaallah...tu yang sebaik2nye kan..jadi wanita solehah yang menjadi idaman sang adam yang soleh...

aku nie jenis yang macam mana ye...susah la nak tafsir diri sendiri secara mendalam...aku rasa aku nie jenis yang ceria,suka tolong orang...mungkin...pastu aku suka dengan sikap terus terang...mungkin boleh jadi penyimpan rahsia yang boleh depercayai...insyaallah...aku suka senyum kadang2 walaupun ada masalah aku akan cuba sedaya upaya untuk senyum...pastu aku seorang yang mudah tersentuh...he...x suka pada orang yang menipu kerana hal itu sangat2 melukakan hati aku...x suka orang yang talam 100 muka...jenis yang xcakap belakang...kalau x puas hati cuba sedaya upaya untuk luahkan ketidakpuasan hati dengan cara yang baik...dan aku suka dengar cite dan pengalaman orang yang yang lebih tua dari aku...aku juga boleh jadi pendengar setia yang sangat2 berkebolehan...hehehe.walaupun selalu orang dengar luahan masalah aku...Mr.Teddy la tu yang jadi mangsa...hehehe

aku suka sangat dengan warna purple...suka sangat2..suka kumpul barang2 yang berwarna purple...sejak bila???sejak aku form3...hehehe...pernah aku beli beg sekolah harga RM70 sebab warna purple..time tu beg purple x banyak yang ada & x murah2...bila jumpa je terus angkat...he...teruk kan...yes...memang pun...semua peralatan sekolah aku semuanye warna purple...dari buku sampai alat tulis...jam tangan pun sama...purple....pernah Miss Funny kalau x silap cakap kat aku bahawa orang2 yang minat hanya pada 1 warna akan berasa rugi sebab warna2 len pun cantik juga dan ada keistimewaan sendiri...ye...aku akui apa yang dia cakap...tapi bagi aku kesetiaan adalah amat penting bagi aku...macam kakak aku minat sangat dengan warna biru...sejak dulu lagi...sampai sekarang...bagi dia setiap hari warna biru tu semakin cantik dan lebih cantik dari warna lain...macam tu juga la yang aku rasa...apa yang kakak aku rasa aku dapat rasa...bagi aku semua warna cantik tapi x dapat tandingi warna purple di mata aku...walaupun kakak aku yang sorang tu kutuk warna purple "warna icecream"aku x kisah!!!

Pastu..aku nie seorang yang suka makan...hahaha..x percaya...tu la tu..mama balik2 tegur habit aku yang suka makan...asal je p mana2 perkara pertama yang akan aku fikir..."hari nie mo makan ape ye???"mulut x boleh berhenti dari mengunyah...hahaha..tu la tu...makanan yang paling aku gemar...coklet,aiskrim perisa vanila...nyam2..hehehe...dan x dilupakan kentang yang paling sedap di dunia...asal je jalan p mana2 mesti cari 3 benda nie...x lengkap kalau x ada...hehehe...dulu selalu makan coklet...tapi sejak aku rasa jantung aku sakit mama larang aku makan coklet..mama cakap coklet boleh buat orang sakit jantung...pada mulanye aku x percaya tapi memang pantang x boleh makan sebab takut kene marah walaupun aku nie jenis keras kepala...susah dengar nasihat..hehehe...dalam keadaan yang tidak puas hati aku buat kajian kenapa jantung aku boleh sakit kalau aku akan coklet...rupa2nye cara aku makan salah...x boleh kunyah coklet tu...huhu...selama nie aku kunyah dengan penuh keasyikkan..haha...biarkan coklet tu cair di mulut...bila aku ikut segala petua tu...chewah...jantung aku xsakit lagi...yahooooo...so aku sanbung balik minatku terhadap coklet...hehehe

perkataan yang paling aku suka..."Tolong laaaa" & "tunggu aku kaya"...hahahaha...dalam satu hari mesti ada perkataan tu kuar dari mulut aku...hehehehe...perkataan "tolong la" tu akan kuar bila aku betul2 sakit hati pada sesuatu perkara yang aku betul2 x boleh tahan...pastu perkataan "tunggu aku kaya" tu akan kuar bila kakak aku minta belanja macam2 sedangkan dia tau aku teda duit...bikin panas kan...aku cakap la macam tu supaya dia x minta macam2 lagi...hehehe..pastu aku suka pasang angan2...aku cita la sama mama aku mo kasi buat mama rumah banglo tapi..."tunggu aku kaya"...hahahaha...pastu mama tanya.."lama ke?"hehehe...x tau la ma cepat atau lambat aku x boleh jawab soalan tu..tu suma Allah yang punya...aku tinggal usaha untuk dapatkan je suma tu...Allah yang tentukan sama ada cepat atau lambat...insyaallah...mana tau jdi kenyataan kan...

cita2 yang aku mo capai...mesti la "doktor"...hehe...x percaya???Miss Funny x percaya...yes..aku x pernah cite kat Miss Funny tapi selalu cite kat Miss Kim...sebenarnye sudah lama cita2 nie...sejak aku dari tahun 1 lagi...time tedika masih x tahu ape nak jadi sebab x de orang tanya kat aku..sebenarnye cite2 nie bapa yang suruh...dari aku kecil lagi...bila sudah besar dia mo aku jadi doktor...pada mulanya aku tertanya2...kenapa juga???bapa cakap masa depan aku akan cerah bila cita2 itu yang aku pilih...sejak tu bila orang tanya aku mo jadi apa...aku akan cakap...doktor...walaupun time tu aku x pasti...abang azmir pun pernah tanya betul ke aku mo jadi doktor???kalau betul dia mo aku capai cita2 tu untuk ganti tempat dia yang x dapat capai cita2 tu..abang..nak cakap"saya tengah cuba la nie!!!"hehehe...insyaallah...bila cakap nak jadi doktor..nak jadi doktor ape???hehe...mama pun dulu pernah tanya...so aku jawab dengan selamba..doktor pakar bedah...hahaha...mama gelak...boleh ke???mama macam x yakin...hehehe...ye...x boleh...hahaha...sebab aku akan merasa seperti mo pitam bila nampak darah dalam kuantiti yang sangat banyak...hahahaha..tu la...cakap besar...nasib bek boleh kawal kat depan doktor yang encem kat dalam bilik kecemasan hari tu...kalau x aku pun akan jadi salah seorang pesakitnya juga..hahaha..x boleh nie...balik2 dah cuba tengok darah...mesti mo pitam...kalau terhidu bau darah tu lagi...mo termuntah aku..macam mana ni???fikir punya fikir...aku dapat idea..hehehe..."doktor pakar kanak2" kot yang sesuai ngan aku..aku kan suke ngan budak2...lebih2 lagi yang macam agha tu...lagi la aku suke...tapi aku nak cuba untuk jadi pakar sakit puan...yes...perempuan kene jadi nie supaya x ada lagi lelaki yang nak ambil opsyen nie...perempuan yang lebih layak untuk opsyen nie...kan...kan..kan...so...usaha!!!!!

aku suka layan lagu jiwang2..haha..tenang..tapi kadang2 layan juga lagu rock bila ada problem...kadang2 je...koleksi lagu yang aku ada kebanyakannye lagu nasyid dari UNIC,In-Team dan len2...hahaha...Hafiz Hamidun pun ada..la yang jiwang2 je bha..heehe...tapi layan juga lagu2 yang len...jangan risau..x memilih sangat tentang lagu aku nie...hehe...

ape lagi ye....movie...aku minat movie yang berunsur lawak2...aksi???huh...x berapa minat...seram???pun sama tapi x berapa la...sebab?kalau aku tengok..jantung aku sakit..huh...x nak ambik risiko...betul..kalau aku tengok cite hantu mesti jantung aku sakit...kalau tengok cite tembak2.bnuh2 suma tu pun jantung aku sakit..hehehe...x tau la kenapa...aku nie mungkin berjiwa lembut kot...hahaha..(perasan!!!)

lastly...prince charming yang aku cari...mesti la seoraang yang baik..yang penting ada pegangan agama yang kukuh..hormat orang tua...ikhlas...jujur...caring...funny...dan romantik...ahaha...itu perwatakannye..dari segi pandangan mata...sedap mata memandang,encem,cute,mata kuyu cikit macam aku...hahaha...yang paling penting...pakai cermin mata...hahaha...secara jujurnye..mudah tertarik dengan lelaki yang memakai cermin mata...x tau kenapa..haha...mungkin sebab mimpi 3 tahun yang lalu kot...huh...hahaha(Mr.Teddy pakai cermin mata kan....ehem2)haha...Mr.Teddy cuma kawan k...x lebih dan x kurang....jangan libatkan Mr.Teddy dalam senarai Prince charming aku nie..hahaha..(Hafiz Hamidun???)dah masuk senarai pun..hahahahahahaha....gurau je...ape2 pun borang senarai belum buka lagi...macam perjanjian yang dibuat dan selalu cakap kat Mr.Teddy "10 tahun lagi k"...mula dari tahun nie le..so..sang kumbang yang berterbangan...datang balik ke taman nie 10 tahun akan datang k...hehehe...yup...bagi aku masa untuk cari siapakah gerangan lelaki yang ada dalam mimpi aku 3 tahun yang lalu...tersenyum sambil menatap aku...wujudkah dia di dunia nyata???nanti akan terjawab...hehe...tunggu k...

so...tu la segalanya tentang diri aku...segala2nye dah cakap...huh...dah penat la..buat entri yang panjang sangat nie...rasanye first time nie...hehehe...k...daaaa.

Ready To Grow Up!!!



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...