Saturday, December 25, 2010

My Child...^^

Huh...hari nie aku betul2 penat...kenapa???yup...soalan yang betul2 menarik...haha...ape lagi...jaga baby mia la...bukan takat baby mia...agha pun siap sibuk2kan dirinye juga minta dijaga...minta makan la...minta suapkan la...huhu...walaupun aku penat...tapi tetap happy layan karenah budak2 nie...agha hari nie betul2 hyperactive...penat p kejar dia...mia pula...cerewet sangat2 hari nie...cikit2 nangis...huh...uji kesabaran aku betul2 hari nie...rasa macam nak nangis je tadi bila jaga dorang...sudah la x berapa sihat...baru je nak kuat cikit...dah lemah balik...

bila rasa semua tu tadi...baru aku sedar...mesti mama jaga aku dulu pun macam tu...mesti mama penat jaga aku lebih2 lagi aku nie yang sangat2 cerewet...hahaha...selalu sakit...pastu x mo lagi tu makan ubat...seolah2 ubat tu macam racun je...hahaha...trust me...sampai sekarang x suke & x pandai makan ubat.....minggu lalu...agha,lulu ngan mia sakit...cian tengok mama dorang...ciap nangis lagi sembunyi2...hehe...touching bha...hehe..(malunye..)pastu situ lagi aku sedar...mesti mama dulu susah2 jaga aku time aku sakit...ye...aku kan selalu sakit dulu...

bila tengok budak2 kecik nie....hilang semua rasa sedih...rasa kecewa...bila tengok mia senyum...lega rasa hati...bila tengok agha gelak2 sambil gembira lari2 bermain...bahagia rasanye...tu la kuasa budak2 kan...walaupun kadang2 ade yang dorang buat menyakitkan hati tapi bila dorang datang pada kita sambil mempamerkan wajah minta dibelas kasihan...xjadi nak marah...bila dorang peluk kite...x jadi nak protes dorang...terutamanye agha la...agha betul2 macam kucing..hehehe...kucing yang comel...bila aku bad mood je...ade la tu die datang pastu peluk2 kaki aku...macam kucing...hahaha...aku pun x jadi nak bad mood...

bila x dapat kawal marah...mama selalu ingatkan...yang aku dulu pun macam tu...jadi jangan marah2 sebab dorang masih kecil...x tau ape2...mama...I love u...mama banyak ajar semuanye dalam hidup ja...mama ajar kite sentiasa sayang sesama insan...jangan sesekali sakitkan hati orang sehinggakan ja rasa...hati ja terlalu lembut untuk menyayangi mana2 orang disekeliling ja...ya..."saya seorang pencinta budak2"..haha,...i love kids...sebab mereka cute...wajah mereka suci sangat2...sentiasa ingatkan aku betapa manisnye saat2 aku kecil suatu ketika dahulu...

kadang2 aku nangis sendiri bila tengok wajah budak2 nie...sebab aku sangt2 rindu waktu aku budak2 dulu...kerana hidup dalam kegembiraan...bila sama2 dengan dorang...rasa macam aku putarkan balik masa dulu...walaupun aku sedar...aku semakin tinggalkan saat2 itu...tapi hal itu la yang mendewasakan aku...dan aku yakin aku sudah bersedia untuk melangkah ke jalan itu...walaupun aku nangis tiap kali cuba untuk tinggalkan semua saat2 yang perlu aku simpan tanpa selongkar kembali tapi aku betul2 yakin...saat itu aku kumpul segala kekuatan dan kesediaan aku untuk menjadi dewasa...

p/s:pada suma my kids...ucu sayang sangat kat korang...terutama untuk my honey...agha...love u...muuuaaaahhh...

"Saya sudah terlalu bersedia untuk jadi dewasa!!!"

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...