Wednesday, December 22, 2010

Mengimbau Kenangan(Mr.Bean)

Huh...x tau la...kenapa tetiba tergerak hati untuk mengimbau kenangan2 yang pernah aku lalui sepanjang tahun nie...macam aku rasa akan pergi jauh2 tanpa menoleh lagi tapi tetap akan rasa rindu pada semua nie...betul...saat nie pun aku sangat rindu saat2 manis yang berlaku pada aku sepanjang tahun nie...mungkin sebab aku dah nak tinggalkan semua nie...Mr.Teddy cakap...siapa la yang x nak kenang bende2 yang manis2 dalam hidupkan...so aku pun gunakan masa yang masih bersisa nie untuk lakukan semua tu...sebab aku tau suatu hari nanti mungkin aku x berpeluang untuk kenang semua nie...huhu...sedih nie...

kamu mungkin masih ingat lagi kan...aku pernah cakap dulu yang aku nak story about Mr.Bean...huhu...nampaknye sekarang nie aku dah betul2 ready untuk story kat korang tentang Mr.Bean...macam mana aku kenal dia...kenapa aku panggil dia Mr.Bean...kenapa dia salah seorang yang menjadi memori yang terindah dalam hidup aku...

Aku kenal Mr.Bean nie waktu aku form4...dia pula...baru masuk sekolah untuk jadi salah seorang penuntut Pra-u di sekolah..untuk ambik STPM...First time aku jumpa dia...dia seorang je yang pelik time tu...ye la...yang pelik tu yang menjadi perhatian kan...time tu pakaian dia sorang je yang pelik dari rakan2 yang lain...dia pakai seluar putih...time tu..aku nampak dia la yang paling cute dikalangan yang len...hehe...time tu aku fikir dia seorang yang pendiam...sebab dia x pernah tegur sapa2...ntah kenapa tergerak hati aku time tu..aku pun gtau la Miss Kim pasl dia...Miss Kim tanya aku"kenapa?ko minat kat dia ke?"hahaha...Miss Kim memang macam tu...soalan2 cemu emas dia bagi kat aku...aku just cakap la yang dia tu pelik..tu je...huh...Miss Kim nie kan...rupa2nye bukan aku sorang ye yang perhatikan dia...dia pun perhatikan aku selama ini..hahahaha...lawak betul la...mesti dia pelik kan yang aku nie selalu perhatikan dia...Mungkin la..aku pun x pasti kenapa dia selalu perhatikan aku...sebab aku pernah tanya...gler nak tanye dia...

First time dia tegur aku time aku datang kelas dia untuk gtau senior2 tu tentang program persatuan kami...belum sempat la aku nie cakap tibe2 dia datang berhadapan dengan aku pastu tanya soalan yang macam2 kat aku...adoi...aku ape lagi...terkejut bercampur malu la bha perasaan aku time tu...hahaha...nasib bek Miss Kim ade sebelah aku time tu...kalau x...aku pun x pasti apa akan terjadi pastu...Miss Kim kasi biar je bha...dia buli aku sambil senyum2...hahaha...jahatnye Miss Kim time tu...bila ada peluang je...terus Miss Kim tanya dia.."kenapa ko suka usik dia nie...ko suka dia ke???"hahaha...Miss Kim...memang macam tu kan...dia ape lagi,terus terdiam...hahaha...dia x tau nak cakap ape time tu bila Miss Kim utarakan soalan macam tu...tapi x lama...pastu dia usik lagi aku..huh..x tau malu Mr.Bean nie...hahahaha...

sejak citu la aku kawan ngan dia...walaupun x rapat sangat..x tau kenapa..macam ada jurang..yang aku pasti bukan aku cipta jurang tu..dia sendiri yang buat...tiap kali ada Miss Kim dia x berani nak usik aku...hahaha...dia takut la tu Miss Kim buli dia...hahaha...lucukan...

aku ingat lagi cara dia pandang aku time dia tengok aku ngan Mr.zul turun dari kelas kami waktu sambutan hari raya tahun lepas...sukar untuk aku gambarkan perasaan dia time tu...tapi yang aku pasti dia sangat terkejut dengan apa yang dia lihat time tu...sejak tu la aku rasa dia makin menjauhkan diri...

tapi,dia tetap bagi sokongan kat aku time aku perlukan semangat dalam pertandingan forum..huhu...sweat memory....macam2 la dia cakap...walaupun banyak sangat dia usik aku berbanding semangat yang dia berikan...pasu tu kenangan di IKBN pun buat aku rasa selesa kawan ngan dia...mungkin juga sikap dia sama ngan geng kapak aku...hehe...Mr.Garfield..sama la tu perangai dorang...suka buli aku...huhu...

tapi sayang..aku betul2 rasa menyesal sekarang...kenapa aku x pernah bagi semangat kat dia dalam setiap apa yang dia lakukan...even time mo exam pun aku x wish gud luck pun kat dia...jahatkan aku...dia...cuma mampu pandang aku dari jauh je seolah2 menunggu sesuatu yang akan aku cakapkan...aku x tau kenapa...untuk memulakan perbualan ngan dia pun aku x tau macam mana mo mula...aku betul2 rasa jauh dari dia bila dia bina tembok yang betul2 besar selepas peristiwa tu berlaku...

Miss Kim pernah cakap yang dia suka kat aku...tapi aku just anggap dia kawan aku...kawan yang boleh menggantikan posisi Mr.Garfield yang sentiasa ceriakan hari2 aku...bagi aku pertemuan aku ngan dia adalah takdir selepas Mr.Garfield pergi...dia juga mampu buat aku gembira di hari2 ku sama seperti Mr.Garfield lakukan...walaupun Mr.Garfield...1st one yang aku betul2 sayang sebagai kawan ketawa aku...

Aku panggil dia Mr.Bean sebab dia macam Mr.Bean...tapi dia selalu gelar diri dia tu Hagemaru...huhu...sememangnye dia tu macam Hagemaru pun sebab suka buli orang...hoho...tapi aku tetap nak cakap yang dia tu Mr.Bean...Mr.Bean aku...kita tetap akan jadi kawan sampai bila2...maaf sebab banyak susahkan ko...& atas segalanye...

Thanks Mr.Bean for the sweat memory...

p/s:sedihnye buat entry nie....

C'Nur Smile

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...