Thursday, March 24, 2011

~Bangun Dari Jatuh~


Salam..
huhuhuhu..apa khabar sumer..
aku???
hahaha..ok kot..
kuang3..
kira mo merajuk bha nie sama diri aku sendiri...
inda mo on9..updates blog...on9 fb..off fon..
hahaha..tapi bab2 blog nie aku x tahan..

yup...
aku merajuk...kecewa...sedih...
segala2nya la..huhuhu..
yup..pasal result SPM la bha..
kecewa abih..
kelmarin...1 hari 1 malam aku peruntukkan masa untuk berkurung dalam bilik..
apa yang aku buat..
meratap kesedihan...menangis sepuas2 hati...
dengan apa yang aku hadapi sekarang...
memang,family x berkecik hati ngan result yang aku dapat tu..
tapi aku keck hati ngan diri aku sendiri..
cuma tu jak yang mampu aku lakukan..
puas abang2 sam kakak aku di tawau tu pujuk aku..siap call lagi cakap berjam2..
orang kata..x pe..kira terbaik la tu apa yang aku capai..
2A..7 kedit...
yup..jangan fikir pula aku x bersyukur ngan apa yang aku dapat..
2A..ko ingat senang???huhu
yup..aku bersyukur sangat2..tapi..addmath yang buat aku terus down..
jatuh sejatuh jatuhnya...yup..dah rasa macam merangkak dah.,.
semalam..langsung x da mood..
Mr.Frog sms langsung x memberi kesan dihati aku..
cuba melarikan diri..
tu yang aku buat semalam...
dengan selama aku gtau sama Mr.Frog..."sory..kredit dah abis..salam"
huhu...betul2 buat aku rasa macam mo humban jak fon aku semalam..
nasib bek fon tu aku baru guna 2 bulan..hahahahaha
Mr.Frog pula..ngan selamba macam teda papa jak..
k bha...kalau ko...jangan la tunggu aku lagi..buang masa ko jak...p la cari perempuan lain..
hahahaha*dengan nada yang marah dalam hati...rasa macam mo jak aku lepaskan semalam..*

hahaha...dengan itu tinggal la aku sorang memujuk hati aku sendiri...
padan muka..yup..biar la..aku lagi suka sendiri2..huhuhu
gila..macam mana la x sedih..ah la result kuar macam tu..
dah tu mama ngan wajah keibuannya mmberi nasihat..

"x payah la sambung belajar di u..masuk maktab jak macam kaka ming...bukan mama inda suka ko mo jadi doktor ka M.A ka..mama tau tu minat ko dari dulu..tapi cuba ko fikir balik..ko nampak kan macam mana kehidupan abang boy yang kerja siang malam dihospital..susah mo ada dirumah..apa lagi balik kampung tingu mama sama bapa..ko fikir la baik2 dapat maktab terus masuk...inda payah la tunggu tawaran asasi tu..."

yup..tu la juga sebab yang paling kuat yamg menyebabkan aku down abis..huhu..dalam masa 1 hari nie la aku gunakan untk muhasabah diri dengan kifarah yang aku dapat dari Allah...

"bila Allah cepat memakbulkan doa kita maka Dia sayang kepada kita...bila Allah lambat memakbulkan doa kita maka Dia ingin menguji kita...bila Allah tidak memakbulkan doa kita maka Dia sedang merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita.."
kata2 nie aku dapat dari seorang sahabat yang baik hati..huhu...terubat rasa kesedihan ku dengan ayat2 nie...
huhu...bukan aku saja yang frust gila kelmarin...ada juga member sama macam aku..hhuhuhuhu..tapi x kan la mo ngadu kan...sendiri2 la bha rasa sedih tu... huhu..

tapi hari nie...aku rasa seperti dilahirkan semula...ya..lahir dari rasa kekecewaan...
aku rasa menjadi semakin kuat & tabah...bena yang berlaku semalam...aku jadikan muhasabah buat diri aku...ada hikmah yang terselit...dalam semua yang berlaku...ini juga akan jadi pengajar buat aku kerana sebelum ini aku cukup merasa selesa dengan kedudukan aku tanpa memandang ke bawah..yup..aku akui itu kesilapan aku..lepas nie perlu lebih berwaspada & beringat2..bak kata ustaz rezza*berhati2 amat penting dalam kehidupan*

maka dengan ini aku perlu bangkit semula untuk mengatur langkah di masa hadapan ku...biar la walau merangkak semula pun...kerna aku pasti ada hikmahnya..^_^

aktiviti terakhir semalam: ketawa & bersuka ria ma kazen tersayang my angah dengan membuat aktiviti skodeng blog seorang mamat nie..entry dia suma mantap2 & lawak2..hahahaha..rasa mo pecah jak perut aku semalam baca suma entry dia.."haramjadah".."cakap biar lepas kalau benda dah betol"hahaha..lawak2..

p/s:last aktiviti semalam membuatkan kekecewaan ku pudar sedikit...^_^..clikkkk!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...