Tuesday, December 21, 2010

Tolonglah....Bawa Rasa Ini Pergi...

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mau merusak kesucian dan penjagaan hatinya..

karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..

karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah

karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, toh Allah, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahasia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

NB. Postingan temannya Aldiansyah(Share by: Arytha Rusianty)


Kata2 ini yang selama ini menguatkan dan menabahkan hati aku...sekian lama aku berdiam baru saat ini aku punyai kekuatan untuk mencoret segalanya di sini...ini pun atas dasar kekuatan yang aku perolehi dan semangat yang x pernah pudar dilontarkan untuk diri ku dari insan yang aku sayang dan yang sudah ku anggap seperti saudara kandung ku sendiri...Mr.Teddy...thanks Mr.Teddy...atas semangat yang dikau beri dan tanpa penat lelah mu mendangar segala keluh kesah ku...kau setia disisi aku mendengar segalanya..walaupun kadangkala aku merasakan aku telah banyak menyesahkan mu...menceritakan masalah ku yang aku sendiri rasa aku boleh hadapinya....

semalam...sekali lagi aku tumpahkan air mataku pada insan yang tidak pernah mengerti perasaan yang aku rasa selama ini...aku menangis semahunya kerna bagi aku hanya itu saja caranya untuk aku merasa tenang dan dapat melepaskan segalanya....dia...yang aku kenal melalui jalinan ukhuwwah yang terlalu manis memori itu...aku sendiri tidak menyangka aku bertemu dengannya dalam 1 keadaan yang aku harapkan suatu hari nanti akan mendatangkan memori yang sangat2 manis dalam hidup aku...ya...saat itu aku kenal dia...seorang yang begitu istemewa di mata juga hati aku...tapi itu cuma aku...bukan pada dia yang mungkin hanya memandang aku seperti mana pandangannye dari pertama kali berjumpa hingga sekarang...

Hati ini merintih kerana perasaan yang aku tanggung selama ini...setiap malam lakukan benda yang sama tanpa jemu mahupun bosan yang bertandang dalam hati...dalam diam aku bersabar menunggu semua ini...walaupun aku tahu akhirnya aku yang menanggung segala kesakitan tu...dan semalam menjadi titik permulaan bagi aku untuk membuang segala yang aku pendam selama ini...dalam cuba menggumpul kekuatan dan mencuba untuk bangun dari rebah yang sangat menyakitkan aku dihadirkan seorang insan yang sedarkan aku bahawa selama ini aku bukan keseorangan berada dalam kotak ku sendiri sambil meratap sendirian..dia ingatkan aku bahawa aku punya keluarga yang sangat kasihkan aku..aku punya kawan yang sangat sayangkan aku dan aku punya dia yang sentiasa ambil berat tentang aku...ya dialah Mr.Teddy...

Mr.Teddy yang selalu ada dalam hidup aku..walaupun berjauhan tapi aku sentiasa rasa dia dekat dengan aku disebabkan sikapnya yang terlalu caring terhadap aku...dia tau segala suka...malah dukaku pun dia pasti tau...Mr.Teddy adalah pendengar setiaku...jika aku bersedih pasti dengan penuh rasa sabar dia memujuk ku...sifatnya seperti Miss Kim yang sentiasa beri aku kekuatan saat aku terjatuh...Setiap kali aku bersama Mr.Teddy x pernah tinggal kata2 semangat untuk aku...ya dia juga seorang yang funny...banyak buat aku gelak dan tertawa...setiap saat aku bersama dia pasti ada gelak tawa dan sinar bahagia yang terpancar....hilang segala duka yang aku rasa...dia umpama coklet yang lembut,canddy yang manis...dia la Mr.Teddy...

Mr.Teddy...kerana dirimu aku punya kekuatan untuk buang segala yang aku pendam selama ini...saya akan ingat kata2 nie sampai bila2 Mr.Teddy...

"bagus2...jangan la sedih2 lagi...awak masih ada keluarga lagi kan...kawan pun ramai lagi...saya pun ada untuk awak...kalau ada masalah share la...".
"kitakan kawan..".
"kuatkan semangat eh.."

Ya..kata itu yang menguatkan aku untuk buang segala rasaku terhadapnya...bagi ku tidak perlu lagi aku simpan rasa yang membuatkan aku merasa kehilangan segalanya...memang aku tau...mudah untuk kita memberikan rasa sayang kita pada sesiapa saja...dengan sekelip mata..tidak sampai sesaat kita sudah mampu memberikan perasaan itu..tapi untuk melupakan mungkin memerlukan waktu seumur hidup kita...tapi tidak bermakna kita lontar perasaan itu jauh2 dari hati kita,kita sudah tidak mampu untuk menyayangi orang lagi...kerna aku tau aku punya Miss Kim dan Mr.Teddy yang selalu menjadi mangsa deraanku untuk mendengar segala apa pun yang aku alami dalam hidup..huhu...sory sebab selalu menyusahkan kamu...

Tolonglah....buang segala rasa ini...aku mahu hidup bahagia...tolonglah bawa ia pergi...Pergi la Mr.Purple...aku kini lepaskan dirimu pergi...

p/s:thanks Mr.Teddy...for everything...

Never Grow Up!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...